رخنه ماهی‌های آلوده در بازار
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 41
بازدید هفته : 211
بازدید ماه : 202
بازدید کل : 60391
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




ماهی‌های بیمار را بشناسید

استرپتوکوک، سوغاتی است که از استان فارس به دنبال ورود محموله‌هایی از بچه قزل‌آلا به استان چهارمحال‌وبختیاری راه یافت و در آب‌های این استان جا خوش کرد. باکتری استرپتوکوک در شرایط دمای بیش از 20درجه منجر به بروز بیماری استرپتوکوکوسیس در ماهیان استخرهای پرورش ماهی غیرمجاز می‌شود و در ظاهر این ماهی‌ها نیز تغییراتی ایجاد می‌کند. این باکتری سبب افزایش فشار اسمزی چشم ماهی قزل‌آلا شده و بیرون‌زدگی چشم همراه با رنگ قرمز در ماهیان بیمار به وضوح قابل مشاهده است. اگرچه به عقیده کارشناسان هر بیماری که منجر به تغییر فشار اسمزی بدن ماهی شود با قرمزی چشم و بیرون‌زدگی آن همراه خواهد بود اما این پدیده یکی از علایم ابتلای ماهی به بیماری استرپتوکوکوسیس  است.

به گفته کاظم عبدی، مدیرکل بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی استرپتوکوکوسیس یک بیماری قدیمی در ایران بوده و به وسیله دو گروه باکتری استرپتوکوکوانیاسیس و لاکروکوکوس‌ها ایجاد می‌شود.

وی می‌افزاید: این بیماری بیشتر به دلیل مدیریت بهداشتی مزارع پرورشی رخ می‌دهد و احتمال بروز آن در آب‌های آلوده به فاضلاب انسانی و دامی و یا اماکنی که در آن بهداشت رعایت نشده، رخ می‌دهد. عبدی با اشاره به پرورش ماهی قزل‌آلا در آب‌های سرد، تصریح می‌کند: این بیماری در آب‌های با درجه بیش از 20درجه سانتیگراد شایع است. وی خاطرنشان می‌سازد: برای درمان این بیماری باید از واکسیناسیون، ضدعفونی‌کننده‌ها و یا آنتی‌بیوتیک در مزارع آلوده استفاده کرد.

مدیرکل بهداشت و مبارزه با بیماری‌ها در خصوص مشترک‌بودن بیماری استرپتوکوکوسیس با انسان، اذعان می‌دارد: این باکتری ضعیف بوده و در افراد بالای 60 سال یا دارای سیستم ایمنی ضعیف و افرادی که در دست خود زخم دارند، بیماری ایجاد می‌کند. وی اضافه می‌کند: باکتری بیماری‌زای استرپتوکوکوسیس بسیار ضعیف بوده و پس از طبخ از بین می‌رود اما حتما باید افرادی که با گوشت‌خام ماهی آلوده سر و کار دارند از دستکش استفاده کنند. اگرچه مدیرکل بهداشت و بیماری‌های سازمان دامپزشکی، بیماری ناشی از باکتری استرپتوکوک را چندان جدی تلقی نمی‌کند اما برخی کارشناسان با استناد به منابع خارجی بر این عقیده‌اند که این باکتری در زنان باردار منجر به افزایش احتمال سقط جنین می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







یک شنبه 19 خرداد 1392برچسب:, :: 10:52 ::  نويسنده : Hadi